افشاگری از جنایات وهابیها +۱۸

افشاگری از جنایات وهابیها +۱۸

افشاگری از جنایات وهابیها +۱۸

افشاگری از جنایات وهابیها +۱۸

زندگی به سبک طالبان در پاکستان

طالبان در شمال غرب پاکستان زندگی مردم را محدود کرده و ممنوعیت خروج زنان بدون حجاب طالبانی، الزامی بودن ریش برای مردان و حرام بودن استفاده از رادیو و تلویزیون را به قانون تبدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوات، در راستای اجرای استراتژی "اف پک " ( استراتژی رئیس جمهور جدید آمریکا در افغانستان و پاکستان) اوباما شرایط حاکمیت طالبان پاکستان بر دره سوات در شمال غرب این کشور فراهم شد. 
شبه نظامیان طالبان به محض موافقت مشروط دولت پاکستان با واگذاری اداره سوات به آنها، قوانین خود را اجرا کرده و لایحه عدل شریعت را بر مردم آن منطقه اعمال کردند. 
پس از گذشت چند روز خواستار راه اندازی دادگاه‌های موسوم به شرعی و اجرای اسلام طالبان یا "طالبانیسم " در سراسر بخش " ملا کند " در "دره سوات " شدند و رهبر طالبان سوات نیز نظام پاکستان را کفر و دادگاه‌های این کشور را نیز بتخانه توصیف کرد و دستور داد که هر فردی از دستورات و قوانین طالبان پیوری نکند، کشته خواهد شد. 
در همین راستا " صوفی محمد " رهبر جنبش تحریک دستور داد که نباید هیچ زنی بدون حجاب طالبانی از خانه خود خارج شود و هیچ جوانی (مردها) حق ندارد بدون ریش در میان مردم ظاهر شود. 
وی همچنین تأکید کرد که طالبان موسیقی را اصلاً حرام می‌دانند و در سراسر منطقه استفاده از رادیو و ضبط و تلویزیون برای گوش دادن موسیقی ممنوع است. 
صبح امروز(چهار شنبه) نیز "رحمان ملک " مشاور وزارت کشور پاکستان فتوای جدید "صوفی محمد " رهبر جنبش تحریک در دره سوات را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و گفت: چند نفر کم سواد نمی‌توانند "قانون اساسی پاکستان " را مخالف اسلام توصیف کنند در حالیکه همین قانون اساسی ضامن سلامت کشور و برای همه اقشار مردم این کشور مورد قبول و محترم است. 
وی به صراحت گفت: اگر طالبان طبق " توافقنامه سوات " عمل نکردند دولت مجبور خواهد شد که اقدام لازم را انجام دهد. 
سایر احزاب اسلامی مانند حزب نواز شریف شاخه نواز، جنبش ملی متحده، جماعت اسلامی پاکستان و سازمان دانشجویان امامیه نیز به اقدامات خودسرانه طالبان سوات اعتراض و خواهان رسیدگی فوری به وضعیت غیر قابل تحمل مردم در این مناطق شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد