محمد خالد" نماینده فراکسیون "إخوان المسلمین" بحرین طی اظهاراتی وقیحانه و بی سابقه شیعیان را فرزندان ازدواج مؤقت و حرام زاده نامید.
به گزارش شیعه آنلاین، "محمد خالد" که از نمایندگان بسیار نزدیک به دولت و خاندان حاکمیت در بحرین است در وب سایت خود در واکنش به درگیریهای اخیر شیعیان با نیروهای امنیتی بحرینی در روستای "دراز" در شمال بحرین گفت: آنچه که ما در روستای "دراز" دیدیم یک تئاتر تروریستی و خشونت طلبی بود که زبان از بیان آن ناتوان است.
وی در ادامه با اهانت وقیحانه به شیعیان افزود: آشوبگران که به دنبال از بین بردن این وطن هستند فرزندان ازدواج مؤقت و حرام زاده هستند و باید هر چه سریعتر در دادگاه محاکمه شوند.
"محمد خالد" گفت: آیا باید منتظر بنشینیم که یک خانواده سنی مذهب را به طور کامل در آتش بسوزانند؟! یا اینکه دولت باید هر چه سریعتر تحرکات خود را آغاز کند تا جلوی این جنایت کاران را بگیرد.
وی افزود: اگر آنان حلال زاده بودند پدران و مادرانشان حتی یک لحظه هم به آنان اجازه نمی دادند که چنین آشوبی به پا کنند و دست به خرابکاری در خیابانهای بحرین بزنند. لعنت خدا بر آنان که خرابکارند باد!
سلام
توضیح تاریخی:
خب جالبه تاریخ رو انگار نخوندن و از قران بی خبرن.
1: ایه صیغه در قران هست و حکم الهی و پیامبر ص اون رو اجرا کرده.نه خدا رو قبول دارید نه پیامبر رو و نه سنت ایشون رو فقط ادعا دارید.عمر ابن خطاب به چه مجوزی ایه قران و دستور خدا رو لغو کرده؟
2:پدر عمر ابن خطاب با زنی ازدواج میکنه و از این زن صاحب دختری میشه که با همین دختر خودش زنا میکنه و عمر به دنیا میاد.ما حرومزاده ایم نه؟تاریخ رو بخونید پس
3: پیامبر فرمودن هرکس در حج طواف نسا رو انجام نده زنش بهش حرام میشه ولی اقای عمر طواف نساء رو لغو کردند.پس ببینید الان چند میلیون از اهل تسنن به زنشون حرام هستن اونوقت شیعه حرومزاده است نه؟
4:از امام صادق ع روایت داریم که گفت در قیامت عمر ابن خطاب باید جوابگوی تمام زناهای بشریت باشه چون اون بود که لغو کرد صیغه رو
باز هم بگم؟خجالت بکشید بابا
مفتیان وهابیت که روزی فتوا به کفر شیعه و روزی تحریم دعا برای پیروزی حزب الله لبنان و... میدهند، هر روز با افاضاتشان پرونده درخشان خود را درخشانتر و طبل رسوایی خود را شهره آفاق میسازند.
اما این بار سخنان مفتی اعظم عربستان عبدالعزیز آل الشیخ یادآور فتوای شریح قاضی است که با جملات خود امام حسین را محکوم و یزید را مبرای از هر خلاف شرعی دانسته است.
آری صف بندی سپاه سیدالشهداء و یزید تا روز قیامت برپاست.
لینک مربوط به فیلم مربوطه در سایت یوتیوب:
http://www.youtube.com/watch?v=v0Yoeg7k1s4
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از موسسه تحقیفاتی حضرت ولی عصر (عج) ،مفتی اعظم عربستان شیخ عبد العزیز آل شیخ در برنامه زنده که از ماهواره المجد عربستان پخش می شد در پاسخ خانمی در رابطه با یزید و قیام امام حسین علیه السلام این چنین پاسخ داد:
زمان پرداختن به این امور گذشته و زمان آن سپری شده است . آنها گروهى بودند که درگذشتند، هر کار نیک و بدی کردند براى خود کردند و شما هم هر چه کردید براى خود خواهید کرد و مسئول کار آنها نخواهید بود.
بیعت یزید بن معاویه، بیعتی شرعی است که در زمان پدرش معاویه از مردم گرفته شد و مردم هم بیعت کرده و به این بیعت گردن نهادند. امّا هنگامی که معاویه از دنیا رفت حسن و حسین بن علی و ابن زبیر از بیعت با او خودداری کردند.
حسین و ابن زبیر در تصمیمشان مبنی بر بیعت نکردن به خطا رفتند. چون بیعت با یزید بیعتی شرعی بود و این بیعت در زمان زندگی پدرش معاویه و در مقابل چشم مردم گرفته شده بود. ولی خداوند در آنچه مقدر می فرماید حکیم و علیم است، آن امتها هم بنا به تقدیر خداوند در گذشتند و از دنیا رفتند.
شما را به خدا قسم! من دوست ندارم این مطالب را از من نقل کنید. اینها مسائلی است که گذشته است. تاریخ هم در باره این مطالب به شکلهای مختلف حکایت نموده است. ولی به هر شکل این قضایا گذشته و تمام شده ... یزید و حسین بیش از هزار و اندی سال است که از دنیا رفتهاند ...
ولی به عقیده من بیعت یزید بن معاویه بیعتی شرعی بوده؛ و حسین را نصیحت کردند که از مدینه به طرف عراق نرود، او را نصیحت کردند که بیعت کند ولی او نپذیرفت. ابن عباس و ابن عمر و فرزدق و بسیاری از صحابه او را از رفتن به عراق بر حذر داشته و به او گقتند که: رفتن به عراق به مصلحت او نیست. ولی حسین این نصیحتها را نپذیرفت... و خدا هم هر آنچه مقدر فرموده بود انجام شدو...
ولی با این وجود ما برای حسین از خداوند درخواست رضایت کرده و برای او عفو و بخشش را خواستاریم. و مقدرات الهی حکمتهایی دارد که ما از آن آگاه نیستیم ...
اصلاً فائده نقل این مطالب چیست؟ حسین هر اشتباهی کرده برای خود کرده...
عقیده اهل سنت و جماعت این است که واجب است تا به فرامین کسی که مورد بیعت قرار گرفته و مردم حول محور او جمع شدهاند گوش فرا داده شده و از او پیروی گردد. و قیام و سرکشی علیه او نیز حرام میباشد. و از همینرو خروج و قیام حسین علیه یزید حرام بود...
ما میگوییم: حسین در قیامش علیه یزید اشتباه کرد و برای او بهتر بود که این کار را نمیکرد. و باقی ماندن در مدینه و بر آنچه مردم بر آن اجتماع کرده بودند بهتر و سزاوارتر بود. و هر چه به او گفته شد که عراق طرفدار و همراه تو نیست گوش نداد و توجهی ننمود...
و حقیقت این است که مردم عراق و شام و مصر و حجاز و یمن با یزید بن معاویه در زمان زندگی و حیات پدرش بیعت کرده و امامت و رهبری وی را پذیرفته بودند، به همین جهت هم قیام علیه او و تجاوز به حریم خلافت او جایز نبود. این تمام مطلب است بیش از این هم سخنی نمی گوئیم و معتقد به بیش از این هم نیستیم.
متن عربی:
یا اختی هذه امور مضت و تاریخ مضی تلک امة قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم و لا تسئلون عما کانوا یعملون.
بیعة یزید بن معاویه بیعه شرعیة أخذها أبوه له فی حیاته فبایعه الناس و قبلوا بیعته و لما توفی امتنع الحسن و الحسین بن علی و ابن الزیبیر عن المبایعه.
و امتناع الحسین وابن الزبیر عن المبایعه کانوا بذلک رضی الله عنهما غیر مصیبین. لأن بیعة یزید بیعة شرعیة و بیعة اُخذت له فی حیاة أبیه و أعطاهم نصب عینهم. ولکن الله حکیم علیم فیما قضی وقدّر. تلک أمة مضت.
والله إنی ما أحب أن تکتب عنّی هذه المسأله. هذه المسائل مضی و التواریخ کلها تحکی القضیه بأسالیب مختلفة. فمن التواریخ من یقول: ... هذه المسائل مضت. مضی یزید و مضی الحسین ولهم أکثر من ألف و... سنة مضت...
لکن اعتقد أن یزید بن معاویة: بیعته، بیعة شرعیة؛ و أن الحسین رضی الله عنه و أرضاه نصح أن لا یخرج الی العراق و لا یقبل من دعاه الی البیعة. حذّره ابن عباس و ابن عمر والفرزدق. و کبیر من الصحابة حذّروه من الخروج الی العراق. أن الخروج لا یؤدّی لمصلحة. لکن رضی الله و أرضاه ما قبل... والله قدّر ما قدّر وقضی ما قضی و اذا نفذ القضاء ل..
لکننا نترضی الحسین و نسئل العفو عن الجمیع ولله فیما قضی وقدّر حکمة لا نعلمها...
ما الفائدة من هذا المطلب؟ الحسین أخطأ ما أخطأ...
اهل السنة والجماعة عقیدتهم وجوب الانقیاد لمن بویع وإن من بویع و اجتمعت الکلمة علیه وجب علی الجمیع السمع و الطاعة له. وحرم الخروج علیه. حرم الخروج للحسین رضی الله عنه و أرضاه...
نقول: الحسین رضی الله عنه وأرضاه فی خروجه کان الأمر خلافا مع عقیدته و کان عدم الخروج أولی. والبقاء هو الأولی والدخول فیما دخل الناس هو أولی. لکنه کره عما قیل إن العراق کله معک...
أن العراق والشام و مصر والحجاز ویمن قد أعطو البیعة لیزید بن معاویه فی حیاة أبیه وأصبح إماماً معترفاً به لا یجوز الخروج علیه ولا التعدّی علی خلیفته. هذا هو الأمر ولکن لا نقول بأشدّ.
والحقیقة أن العراق والشام و مصر والحجاز ویمن قد أعطو البیعة لیزید بن معاویه فی حیاة أبیه وأصبح إماماً معترفاً به لا یجوز الخروج علیه ولا التعدّی علی خلیفته. هذا هو الأمر ولکن لا نقول بأشدّ.
عبدالعزیز آل الشیخ
«محمد المنجد» مبلغ سوری مقیم سعودی طی فتوایی کشتن «میکی ماوس» را با توجه به اینکه موش نجس است، جایز دانست. این فتوا هیاهوی بزرگی در جهان ایجاد کرد و در صدر خبرهای کانالهال ماهوارهای خبری از جمله ABC، NBC و FOX قرار گرفت.
ه گزارش خبرگزاری فارس، در سال 2008 جامعه سعودی شاهد فتواهایی بود که موجب بحث و گفتگو بین جریانات مختلف فکری عربستان شد که در زیر به برخی از آنها اشاره میشود:
1- «عبدالرحمن البراک» طی فتوایی با متهم ساختن دو نویسنده روزنامه الریاض «عبدالله بن بجاد» و «یوسف ابا الخیل» به ارتداد، آنان را تکفیر و از آنان خواست تا توبه کنند.
- «شیخ صالح الفوزان» اقدام رستورانهایی را که افراد با پرداخت مبلغ مشخصی میتوانند هر مقدار که بخواهند بخورند و بیاشامند را جایز ندانست و این را ایجاد وسوسه دانست.
3- «شیخ صالح بن غانم الدلان» عضو کمیته دائم فتوای عربستان ازدواج «ونائه» را که نوع جدیدی از ازدواج در عربستان است، به شرط آنکه زن نیز از جریان آگاه باشد و مرد او را هنگام عقد شرعی فریب ندهد، جایز دانست.
4- «شیخ سلمان عوده» طی فتوایی برگزاری جشن روز تولد را جایز دانست. وی در این فتوا گفت: برگزاری جشن برای سالروز تولد یا هر مناسبت دیگری مانند ازدواج و دادن ولیمه جایز است. وی نام بردن از این مناسبتها را به عنوان عید حرام دانست.
در پی این فتوا عوده مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت.
در این رابطه «عبدالله منیع» با اشتباه دانستن فتوای عوده گفت: ما نباید با پیروی از غیر مسلمانان (!!!) خود را شبیه آنان کنیم و باید هویت خود را حفظ کنیم. پیامبر پس از ورود به مدینه با نفی اعیاد اوس و خزرج گفت خداوند به جای آنها دو عید فطر و قربان را برای شما قرار داده است.
علیرغم انتقادات بسیار ولی عوده از فتوای خود عدول نکرد.
5- «محمد الهبدان» پوشیدن نقاب کامل و نیز باز بودن کامل چهره را برای زنان حرام دانست و گفت: تنها پوشیدن نقاب با باز بودن جایی برای تنها یک چشم جایز است. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حکم پوشیدن نقابی که جای دو چشم در آن باز است، گفت: جایز نیست چرا که زن تماما «عوره» است و باید تمام بدن خود را از نامحروم بپوشاند. نقاب تنها باید یک سوراخ کوچک داشته باشد و نباید سوراخ آنقدر باز باشد که دو چشم و اطراف آنها ظاهر شوند که در آن فتنه وجود دارد.
6- «شیخ لحیدان» رئیس شورای عالی قضایی عربستان فتوای جایز بودن قتل صاحبان کانالهای ماهوارهایی را که برنامههای مفسده برانگیز پخش میکنند، صادر کرد. وی چهار روز بعد طی توضیحی گفت این امر از طریق محاکم صالحه امکان پذیر است.
قابل توجه اینکه این ملعون همان مفتی است که در جریان جنگ ۲۲ روزه غزه با اسرائیل ملعون، فتوا داد که؛ تظاهرات و تجمع بر علیه اسرائیل و به نفع فلسطین حرام است و آن را "فساد فی الارض" و "مانع ذکر خدا" خواند!
خدا هر چه زودتر نابودشان کند. آمین
7- «عبدالمحسن العبیکان» طی فتوایی نگاه به دختر خواستگاری شده را از طریق «مسنجر» جایز دانست. در پی اعتراضات برخی، وی چند روز بعد طی توضیحاتی گفت: در صورتی که این اقدام بدون خطر سوء استفاده باشد، جایز است.
وی همچنین در فتوای دیگری اقدام مقابله به مثل برای زنی که شوهرش وی را کتک میزند، جایز دانست.
8- «محمد المنجد» مبلغ سوری مقیم سعودی طی فتوایی کشتن «میکی ماوس» را با توجه به اینکه موش نجس است، جایز دانست. این فتوا هیاهوی بزرگی در جهان ایجاد کرد و در صدر خبرهای کانالهال ماهوارهای خبری از جمله ABC، NBC و FOX قرار گرفت.
در پی این موضوع شیخ منجد با انتشار بیانیهای توضیح داد هدف وی موش کارتونی (میکی ماوس) نبوده، چون این شخصیت کارتونی است و خون و روح ندارد تا مهدور الدم شود.
البته کمی دیر توضیح دادند، چون حکم اعدام "میکی موس" بیچاره اجرا شد و سر از تنش جدا کردند!
قابل توجه اینکه چند شخصیت کارتونی دیگر مانند "مرد عنکبوتی" و ... در لیست اعدام می باشند.
حال اگر منظور جناب شیخ "میکی موس کارتونی" نبوده، پس منظور ایشان کدام "میکی موس" بوده است؟!!
والله اعلم!
یک پایگاه خبری سعودی با اشاره مجروح شدن دهها شهروند عربستانی در جریان درگیری با نیروهای امنیتی نوشت: نیروهای امنیتی برخی از مجروحان این درگیری را در بیمارستانهای مدینهالنبی دستگیر کردند. به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، در جریان درگیری نیروهای امنیتی عربستان با زائران شیعه که در مقابل قبرستان بقیع رخ داد، دهها نفر مجروح شدند که به بیمارستان الزهرا و ملک فهد در مدینهالنبی منتقل شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است. این پایگاه خبری به نقل از برخی از نزدیکان مجروحان این درگیری گزارش داد: نیروهای امنیتی عربستان برخی از مجروحان را در بیمارستان دستگیر و به مراکز پلیس انتقال دادهاند. شاهدان عینی با اشاره به حمله وهابیون افراطی و ماموران امر به معروف و نهی از منکر عربستان به زائران شیعه گفتند: این افراد با سنگ و چوب زائران را مورد ضرب و جرح قرار دادند و خسارتهایی به مغازهها و خودروهای شیعیان در محله "العزیات " وارد کردند. توفیق السیف اندیشمند سیاسی عربستان درباره این حادثه به شبکه ماهوارهای المنار گفت: دولت ریاض مسئول حفظ شهروندان عربستانی در قبال عناصر افراطی است. در سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) شیعیان عربستان برای زیارت قبور ائمه بقیع در مقابل این قبرستان حضور یافتند ماموران امر به معروف و نهی از منکر عربستان بدون ذکر دلیل خاصتی از آنان خواستند که این محله راترک کنند اما شیعیان به این درخواست توجه نکردند و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر به همراه ماموران امنیتی عربستان به آنان حمله کردند که بر اساس آخرین اخبار در جریان آن دو نفر شهید و چهار نفر دیگر مجروح شدند.
خبرهای دریافتی حاکی ازآن است که زائران حرم شریف نبوی که شب گذشته مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس عربستان قرار گرفتند، امروز در دادگاه محاکمه می شوند.
به گزارش «شیعه نیوز » به نقل از مهر ، اخبارحاکی ازآن است که نیروهای عربستانی که شماری از زائران شیعه و عزادار عربستانی را در حرم شریف نبوی و از مقابل قبرستان بقیع دستگیر کردند، امروز آنان را در دادگاه شهر مدینه منوره محاکمه می کنند.
" عبدالله المطرود" از منطقه سیهات، " عبدالله الدرویش " از منطقه قطیف ، " مرتضی الاربش " 25 ساله از دمام و " عبدالله المومن " که یک دانش آموز 15 ساله است، امروز در دادگاه عربستان به اتهام حمله به نیروهای امر به معروف عربستان محاکمه می شوند.
این درحالی است که شاهدان عینی گفتند : زائران شیعه و عزادار حرم شریف نبوی درحالی که به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام مشغول عزاداری بودند، ناگهان و بعد از استقرار نیروهای ضد شورش عربستانی هدف حمله قرار گرفتند و بالطبع این زائران بی دفاع هم بدون در دست داشتن هیچ وسیله ای مجبور به دفاع از خود شدند.
همچنین اخبار به دست آمده بر این مسئله تاکید دارد که زائران بی دفاع عربستانی که توسط نیروهای وهابی عربستانی دستگیر شدند، به شدت مورد شکنجه جسمی و روحی شدند و حتی مجبور به امضای اعترافنامه هایی شدند که اتهامات وارده علیه آنان را ثابت می کند.
توضیح: ادمین سایت: بارها مشاهده شده که کلمه مامورین امر به معروف و نهی از منکر در اخبار و سخنان در مورد وهابیت عربستان گفته میشود.بهتر بگویید مامورین (امر به منکر و نهی از معروف) که الحق این شایسته عربستان ال سعود هست